Coronavirusul Covid 19 penetrează de 100 până la 1000 de ori mai rapid decât cel de SARS. În timp ce unii oameni de ştiinţă continuă să insiste că noul coronavirus nu a fost creat de om, noi cercetări ale oamenilor de ştiinţă din China şi Europa dezvăluie că virusul Wuhan manifestă o mutaţie asemănătoare HIV, care îi permite să pătrundă în celulele umane devenind de 100 până la 1.000 de ori mai abil în penetrarea membranei celulare decât virusul SARS, potrivit South China Morning PostPreşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, a fost întrebat despre această teorie la Antena 3 și a confirmat că știe de studiile oamenilor de știință chinezi, dar a insistat că nu se pot generaliza concluziile lor pentru că ar fi fost făcute pe un eșantion prea mic de populație – aproximativ 130 de oameni.

La sfârşitul lunii ianuarie, o echipă de medici indieni a menţionat, într-o lucrare acum retrasă din cauza presiunii politice, că virusul Wuhan ar fi putut fi conceput genetic deoarece proteinele sale spike – “ţeapă” (care sunt prezente în acele coroanei) – încorporează părţi ale genomului HIV. Studiul menţiona că „această asemănare neobişnuită a inserţiilor din proteinele spike ale nCov cu secvenţele HIV-1 gp120 şi Gag este puţin probabil să fie întâmplătoare în natură”.

Materialul integral pe www.stiripesurse.ro.