Principalele medicamente folosite în tratarea HIV acţionează prin lipirea de o enzimă, împiedicând virusul să îşi insereze informaţia genetică în celulele umane.

Cercetătorii de la Institutul Francis Crick din Londra, Regatul Unit, au anunţat că au descoperit mecanismul prin care HIV îşi creşte rezistenţa la medicamentele antiretrovirale; aceştia explică faptul că în anumite cazuri virusul reuşeşte să îşi reia funcţiile fără ca medicaţia să fie întreruptă, notează Medicalxpress.

Medicamentele antiretrovirale acţionează prin „lipirea” de o enzimă numită intergraza, aceasta fiind cea care permite HIV să îşi insereze informaţia genetică în celuele umane, în timp virusul poate să slăbească această legătură, reuşind astfel să îşi reia funcţiile normale.

Oamenii de ştiinţă care au lucrat în cadrul acestui proiect au folosit un virus asemănător HIV-ului asupra căruia fusese folosită medicaţia antiretrovirală, analizându-l ulterior cu ajutorul microscopiei crio-electronice. Această tehnică de studiere a diferitelor mostre le permite cercetătorilor să obţină imagini detaliate, aproape de nivelul atomilor.

Materialul integral pe www.descopera.ro.